Лекции по английскому (полный курс)

..... cold tonight.

..... ice on the roads.

..... nice to see you.

..... somebody on the phone for you.

.... a problem with TV.

.... too late to go out.

.... a funny film on the video.

What’s that noise? - ... the wind.

Пословицы:

Было бы желание, а путь найдется.- Where there is a will, there is a

way.

Нет дыма без огня. – There is no smoke without a fire.

Нет смысла плакать над разлитым молоком (Слезами горю не поможешь)

– There is no use crying over spilt milk.

Тема 4

Present Simple Tense (Настоящее неопределенное время)

We use the present simple tense for things we do regularly, always,

sometimes, every day, etc. ( выражает факты, универсальные факты, регулярно

повторяющиеся действия, последовательность событий).

Positive (положительная форма)

I live in London.

We live in London.

You live in London.

They live in London.

He lives in London.

She Lives in London.

It lives in London too.

The question, short answer and negative are made with the present tense of

the verbs ‘do’, “does” (вопрос, краткий ответ и отрицательное предложение

образуются с помощью вспомогательного глагола “do”, “does”).

Negative (отрицательная форма)

I do not live in Moscow.

We do not live in Moscow.

You do not live in Moscow.

They do not live in Moscow.

He does not live in Moscow.

She does not live in Moscow

It does not live in Moscow

Question (вопрос)

Where do I live?

Where do you live?

Where do we live?

Where do they live?

Where does he live? Where does she live? Where does it live?

Yes/No questions (вопрос с предположительным ответом “Yes” или “No”.

Do I live in Paris? Do we live in Paris? Do they live in Paris? Do you live

in Paris?

Does he live in Paris? Does she live in Paris? Does it live in Paris?

Ansswers (Краткие ответы).

Yes, I do. No, I don’t.

Yes, he does. No, he doesn’t.

Question words (вопросительные слова).

How do you travel to work? (как, каким образом)

How long does the journey take? ( как долго, сколько времени,)

How many people travel by bus? ( сколько)

How often does Joy see Janet? ( как часто)

What time do you have lunch? ( когда, во сколько)

When does Joy arrive? ( когда)

Разделительные вопросы:

Не is a businessman, isn't he? They are businessmen, aren't they?

You speak English, don't you? He speaks English, doesn't he? They spoke

about it, didn't they?

I have done this work, haven't I? He'll do this work, won't he? He can do

this work, can't he? He is going to do it, isn't he?

He isn't a businessman, is he?

They aren't businessmen, are

they?

You don't speak English, do you?

He doesn't speak English, does he?

They didn't speak about it, did

they?

I haven't done this work, have I?

He won't do this work, will he?

He cannot do this work, can he?

He isn't going to do it, is he?

IMPERATIVES (Повелительное наклонение)

Утвердительная форма Отрицательная форма

Speak English, please. Don’t speak English please.

Look in the mirror before you drive off.

Have some more tea.

Please do not lean out of the window.

Try again.

Cheer up.

Don’t worry.

Don’t sign the document.

Do be quiet!

Don’t be silly!

Let’s have a drink.

Let’s meet at 10.30.

Тема 5

MODAL VERBS

CAN, MAY, MUST

Модальные глаголы отличаются от обычных глаголов тем, что

1) после них употребляется инфинитив без частицы “to”:

I can do it myself.

2) они сами образуют вопросительную и отрицательную формы:

Can you do it yourself? You can not do it yourself.

3) в третьем лице единственного числа настоящего времени у них нет

окончания “s”:

He can play piano.

Глагол “can” означает “ умственную или физическую способность”,

“вежливую просьбу или разрешение.

Глагол “must” означает “должен”, “обязан”:

You must keep the rule.

Глагол “may” означает “возможность, вероятность, разрешение”.

You may come in.

They may return tomorrow.

Глагол “should” означает “должен, должен бы, следует, cледовало бы”.

We should protect the planet.

Глагол “ have to” означает “надо, нужно, должен”, он часто переводиться

“приходится”.

Politicians have to make speeches.

1. Скажите, что Вы можете делать и чего Вы не можете ( не умеете ) делать,

используя следующие глаголы:

hear, listen, speak French, play golf, make, sing, dance, swim, talk,

work, drive, jump, ride a horse, translate, cook.

2.Дайте краткие ответы на вопросы:

Can you speak Japanese? - Yes, _______

Will you bring your friend? - Yes, ______

Could Tom find his glasses? - No , ______

Should the children come home early? - Yes, ______

May I sit here?- No, ____

Can ducks swim under water? - Yes ____

Can you remember their phone number? - No, _____

3..Скажите, что Вы должны сделать завтра,используя следующие глаголы:

Get up early, make breakfast, go to work, go to school, make a

telephone call,

buy some food, write to, invite guests, visit a dentist/

4. Скажите, используя следующие глаголы, что Вы могли бы делать сегодня

вечером (используя форму “might”)

go to the cinema stay at home

listen to music do some washing

have dinner at home go to a restaurant

watch TV read a magazine

go to bed early play at the

computer

Упражнения на повторение:

1.Переведите на английский язык:

1. У меня нет ручки. Не мог бы ты мне дать свою?

2. Возьми зонт. Может пойти дождь.

3. Он не знает, где его шляпа. Он думает, что она может быть на

кухне.

4. Это дерево закрывает окно. Ты должен его срубить.(cut it down)

5. Уже поздно. Я боюсь, мы должны уходить.

6. Можно мне открыть окно?

7. Вы должны ждать до 5 часов.

8. Он не умеет писать письма.

2.Переведите на английский язык:

1. Где он живет?

2. Это не мой кот.

3. Сколько лет Вашей сестре?

4. Он занят. Он пишет письмо.

5. Я не могу дать тебе эту книгу.

6. Я - не учитель. Я - аспирант.

7. Ты уже купил новую машину?

8. Что пишут сейчас студенты.

9. Я не умею прыгать в воду с высокой горы.

10.Вы говорите на французском.

11.Идет дождь Возьми зонт.

12.Она уже купила это новое платье.

13.Когда ты купила этот компьютер?

14.Давайте не пойдем сегодня в парк. Холодно.

3. Переведите на английский язык:

1. Он выпил два больших стакана молока.

2. Это не наш котенок.

3. Они уже смотрели этот фильм?

4. Когда Вы ездили в Израиль?

5. Давайте купим ей в подарок цветы.

6. Я не могу с тобой говорить сейчас, так как делаю уроки.

7. Мой брат не экономист, он - менеджер.

8. Они съели все зеленые яблоки.

9. Он не может сейчас прийти, так как он разговаривает по телефону.

10. Моя тетя работает не в Англии, а в Америке сейчас.

1. Сколько лет твоей жене?

11. Откуда ты приехал?

12. Английский более трудный, чем татарский.

13. Давай сходим сегодня вечером в парк.

14. Это упражнение труднее, чем то.

15. Что делает твой брат в саду сейчас? Уже почти полночь.

16. Том танцевал с Хелен весь вечер.

17. Шекспир родился в Страдфорде-на-Эвоне.

18. Это не моя сумка. Моя - черная. Дай мне мою сумку, пожалуйста.

19. Вы уже написали письмо в Москву?

20. Я не умею говорить громко.

VERB + OBJECT + INFINITIVE

I WANT YOU TO DO IT

( Я ХОЧУ, ЧТОБЫ ВЫ СДЕЛАЛИ ЭТО)

I want you to be happy.

He wants me to go to the bank.

She wants him to pay the bill.

We also use the structure Verb+ somebody + to … with:

advise, expect, ask, tell, force, invite, warn, mean, allow, forbid, need,

order, persuade, help, cause, remind, leave, teach, would like.

Present progressive Tense.

We use the present progressive to talk about things which are happening

now.

Positive and Negative.

|I |am | | | |

|He | | | | |

|She |is | |гл+ing | |

|It | |(not) |writing |now. |

|We | | | | |

|You |are | | | |

|They | | | | |

Question.

| |am |I | |

| | |he | |

| |is |she |гл + ing |

|What | |it |doing? |

| | |we | |

| |are |you | |

| | |they | |

Spelling.

Go + ing = going type + ing = typing

talk + ing = talking write + ing = writing

short vowel + one consonant but long vowel + on consonant

begin + n + ing = beginning read + ing = reading

get + t + ing = getting feel + ing = feeling

1. Что происходит в данный момент. Напишите правильные предложения.

1 (I / wash / my hair) ...I'm not washing my hair.

2 (it / snow) .....It is snowing.

3 (1/sit/on a chair)

4 (I/eat)

5 (it / rain)

6 (I / learn / English)

7 (I / listen / to the radio)

Страницы: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15



Реклама
В соцсетях
рефераты скачать рефераты скачать рефераты скачать рефераты скачать рефераты скачать рефераты скачать рефераты скачать